Kancelarija – stvar prošlosti?

Oct 30, 2017 | Preduzetnički kutak |

Setite se radnog stola od pre samo 10-tak godina. Imali smo desktop računar, telefon, skener, faks, kalendar i još mnogo nekih stvari i uporedite ga sa svojim radnim stolom danas. Pogledajte svoju kancelariju. Jeste li uopšte u kancelariji? Koliko stvari u svom poslu već radite ili biste mogli da uradite sa bilo koje lokacije, bilo kada? Cloud je tu, poslovni softver takođe. Šta se sve promenilo i kuda idemo?

Video klip ispod pod nazivom «Evolucija radnog stola» objašnjava celu situaciju:

Ako bolje pogledamo videćemo da poslovno tehnička evolucija nije samo uticala na promene na radnom stolu, kao sastavnom delu kancelarije. I ostali uređaji, pored i oko radnog stola, doživeli su drastične promene ili su kompletno eliminisani. Ispod navodimo samo neke:

Faks mašine

Sećamo se ovih spravica? Da li ih još uvek koristite? Verovatno sve manje i manje. Faks je zamenjen elektronskim faks servisima ili jednostavnim email porukama. A ako pripadate mlađoj generaciji vrlo je verovatno da se sa ovim spravicama niste ni sreli – toliko su izašle iz upotreba, ali i iz mode J

Na kraju krajeva, ako razmišljamo o ekologiji svakako treba razmisliti i o uštedi papira i šuma.

Skeneri

Skener je bio takođe sastavni deo svake kancelarije. I danas nije retkost da se skener kombinovan sa štampačem i faksom može naći u kancelarijama, ali se sve manje i manje upotrebljava. Suvremeni mobilni telefoni sa aplikacijama poput Office Lens-a ili jednostavnom aplikacijom za kameru vrlo kvalitetno rešavaju problem skeniranja dokumenata. A kamere na mobilnim telefonima postale su toliko kvalitetne da možda čak i bolje «skeniraju» nego pravi skener.

Mašine za računanje

Sećate se ovih? Ko god je radio u računovodstvu sigurno se seća ovih spravica. Onaj karakterističan zvuk koji se javlja kada pritisnete taster + ili = i mašina krene da izbacuje traku sa rezultatom mogao se čuti u svakoj računovodstvenoj agenciji. Danas je to stvar za muzej. Čak i najtvrđe računovođe koriste savremene alate i softverske kalkulatore koji su većinom ugrađeni u poslovne programe koje koriste u svojim agencijama.

Telefon

Mobilni je zamenio fiksni. Fiksni je zamenjen VoIP tehnologijom. Fizička telefonska infrastruktura zamenjena je softverskim telefonskim centralama na internetu. Sada fiksni broj telefona možete da nosite svuda sa sobom. A pitanje je koliko će i ovo da potraje…

Oglasne table, kalendari, liste zadataka

Ovo je čini se prvo nestalo i postalo digitalno. Uz sve dostupne alate, danas jednostavno nema smisla da bilo šta od informacija u vezi sa poslovanjem postavljate na «analognu» oglasnu tablu. Kompanijski portali, intranet i sl. odavno su postali standard u poslovanju i razmeni informacija. Kada tome dodamo i komentarisanje, diskutovanje i dodavanje slika, videa i fajlova jasno je da su savremene digitalne table danas nešto bez čega se ne može. Naročito, ako i vi kao i mi smatrate da je brza i kvalitetna razmena informacija ključ poslovnog uspeha i pretvaranja podataka u dobit.

Desktop računari

Desktop računar je već sve manje u upotrebi za svakodnevne aktivnosti. Laptop računari su ih zamenili, ali i oni se čini da idu u istoriju, bar za one manje zahtevne korisnike. Microsoft je, dok su još bili u fazonu da razvijaju Windows 10 mobile OS predstavili sa modelom Lumia 950 dock koji mobilni pretvara u „računar“ koji može da se poveže sa tastaturom i monitorom.

Samsung to isto radi sa svojim najnovijim Samsung Galaxy Note 8 telefonom. Nakačite telefon na docking station, preko docking stationa na eksterni monitor i tastaturu i imate skoro pa sve što se nalazi na standardnom desktop računaru. To je i logično kada se uzme u obzir da je snaga današnjim mobilnih telefona vrlo bliska snazi desktop računara od pre desetak godina, a da se ti isti računari i dan danas koriste u kompanijama.

A poslovni softver?

Naravno, ključna reč u ovoj priči je cloud. Poslovni softver u Cloud-u omogućava da svoj posao obavljate (naravno zavisi i od tipa  i vrste posla) bilo kada i bilo gde. Poslovni program u oblaku omogućava da radite van kancelarije, štedi vreme, ubrzava aktivnosti i najprostije omogućava da sa svojim računovođom budete na vezi 24/7. Tehnologija napreduje iz dana u dan. Pantheon Cloud rešenje pomaže da bar deo gore nabrojanih alata prebacite u Cloud. Sa sistemom za upravljanje dokumentima, internim porukama, zadacima i ugrađenim naprednim sistemima Pantheon već danas može dobar deo poslovnih aktivnosti podržati bilo kada bilo gde. A ide se ka mobilnim rešenjima, ubrzanju aktivnosti, povećanju efikasnosti, uštedi vremena i naravno nižim troškovima.

Šta je sledeći korak i ko već danas može bez kancelarije?

Virtuelna kancelarija, možda? Najnovija istraživanja pokazuju da će do 2022. godine skoro 2 milijarde ljudi raditi na daljinu. Pokretač ovih brojki je naravno tehnologija i mogućnosti koje pruža. Mnogi računovodstveni servisi i agencije, marketinški stručnjaci, poslovni konsultanti, dizajneri, informatičari i softveraši, advokati i HR agencije uveliko rade na daljinu. Čak i najveći ove i slične poslove poveravaju spoljnim saradnicima i kompanijama. Vreme kancelarijskih uređaja (navedenih gore) je odavno prošlo i zamenio ih je laptop računar. Uskoro će i laptop računar verovatno biti zamenjen mobilnih telefonom, ako ne u potpunosti, ono bar u delu svakodnevnih poslovnih aktivnosti koje se mogu raditi na mobilnom telefonu. Čini se da se ide ka tome.

Kakva su vaša iskustva? Koliko danas koristite pametni mobilni telefon u odnosu na laptop? Da li ste ikada razmišljali o tome?

Vebinari

Pogledajte naše vebinare o kojima smo o tome već pričali

untitleddatalabDatalab tim

Simboličnim potpisom želimo da obuhvatimo sve pojedince, zaposlene, saradnike, partnere i korisnike sa kojima svakodnevno učimo, stičemo i razmenjujemo iskustvo, znanje, probleme i rešenja. Bez svih zajednosvega ovoga ne bi bilo. Čitajte nas redovno i javite koje vas teme i informacije zanimaju! Jer danas više nego ikad važi: kad imaš informaciju, imaš moć. Ekipa Datalaba svoje znanje deli s vama! Podelite dalje…

X